Q&A i Mexico City, Mexiko - 10/7 2016

Vilket var Toms bästa råd till dig under den här tuffa perioden? 
Bill: "Han ger inte precis några råd eftersom han också har misslyckats med förhållanden. Jag tror det mer handlar om att finnas där; han har alltid stöttat mig oavsett ifall jag gör något galet, vilket jag har gjort. Men han har alltid funnits där och stöttat mig, oavsett vad jag gör eller vem jag tar med mig hem..." 
Shiro: "Han vill bara att du ska gå vidare." 
Bill: *ler* "Ja, han vill att jag ska gå vidare. Han finns alltid där för mig. Vi är som en person; vi kan inte tänka oss ett liv utan varandra... Så, ja, oavsett vad jag gör så finns han där trots att han kanske tycker jag är dum när det kommer till kärlek." 
 
Bill: "Jag är lycklig nu. Jag känner att jag har kommit till en bra punkt i mitt liv. Jag kan njuta av musik och allt som har med bandet att göra samt mig som soloartist; jag njuter av det mer nu än tidigare. Vi har kommit till ro med bandet också. Vi måste inte försöka bevisa något längre. Vi har avslutat flera avtal som vi suttit fast med i flera år. Det känns fräscht, allt är så nytt och spännande. Vi kan äntligen göra saker som vi vill göra och inte behöva kompromissa med andra, skivbolag och sånt. För oss handlar det om att njuta av livet, fansen, allt som har med musik att göra och bara göra saker som vi vill göra. Jag försöker njuta av livet så mycket jag kan och göra musik och saker jag älskar." 
 
Bill: "Gå ut och upptäck. Det är en process. Det viktigaste är nog att dela med sig av det (tips när man fått sitt hjärta krossat) med andra. För mig hjälpte det mycket när jag pratade med vänner och familj. Det är olika för alla, som för Tom till exempel. När Tom har fått sitt hjärta brustet eller har ett problem, så håller han det inom sig. Han säger ingenting och jag är säkert den enda person han pratar med men jag kan läsa honom så bra. Jag vet vad som är fel med honom även om han inte säger något. Men för mig så hjälper det att prata om det, att lätta på sitt hjärta, sjunga om det, prata med vänner och familj och få stöd. Sedan, när man varit ledsen ett tag, ska man få ut igen, träffa nya människor och ha sex med andra människor för det kan stärka ens självförtroende. Ibland tar den person som har sårat en mycket av ens energi och självkänsla. Man ska helt enkelt vara med någon som uppskattar och gillar en. Omge dig med människor som älskar dig." 
 
Bill: "Var ärlig mot dig själv. Jag kände mig väldigt vilsen i det här förhållandet eftersom jag gav så mycket och offrade mig själv, det jag står för och saker jag tror på. Jag som levde för just den personen. Jag försökte göra allt bra men jag var inte mig själv längre. Nu när jag tänker tillbaka undrar jag vem jag var. Jag vet inte riktigt... Jag hade andra värderingar, andra jag trodde och litade på så varför gjorde jag så... Jag ändrade mig så mycket för att försöka passa in liksom. Jag offrade till och med min karriär. Jag försökte hålla mig borta från musiken och var inte kreativ längre. Jag kände själv hur jag hade blivit en helt annan person och det tog ett tag innan jag hittade tillbaka till mig själv, att få tillbaka mitt självförtroende, lita på mig själv och min instinkt igen. Nu, när jag ser tillbaka, tänker jag "vad fan höll jag på med? vad hände med mig?" Men jag antar att det var en del av livet. Jag har lärt mig en stor läxa om livet." 
 
Bill: "Ens själsfrände kan vara i... Fan, i Sverige just nu, och själv är man i Mexico City. Alltså jag tror man måste ha en rejäl tur för att kunna hitta just den personen att spendera resten av sitt liv med. Det finns olika typer av kärlek och människor som man träffar längs vägen. Men att träffa någon sådär som man känner att man vill spendera resten av sitt liv med, då måste man ha mycket tur. Jag hoppas att alla ni får uppleva det! Lycka till med det. Det är tufft, men visst kan det hända. Det borde vi alla hoppas på!" 
 
Vad gillar du mest med Mexiko? 
Bill: "MATEN! *ler stort* Ärligt talat så älskar jag vibben som finns här. Varje gång vi kommer hit så finns det så mycket kärlek i luften, alla är så välkomnande. Det finns så många fina [hund]parker. Jag vill gärna ta hit Pumba, han är hemma och är ledsen nu. Tom ville komma hit han också men han är i studion. Vi har så mycket på G just nu. Vi har delat på oss lite nu, Tom jobbar i studion på nya Tokio Hotel låtar." 
 
Kan du sjunga något för oss? 
Bill: "Ni känner mig. När jag sjunger så vill jag göra det ordentligt. Men jag lovar er, eftersom jag gillar att uppträda, så vill jag sätta ihop något litet för er, typ 5 låtar. Något jag vill säga också är att när ni berättar för mig att låtarna hjälper er och sånt... Det betyder allt för mig."  
*fansen skriker "sjung, sjung, sjung!"* 
Bill: "Naah! Det kommer jag inte, tyvärr! Tack så mycket! Nu ska vi ta lite bilder. Vill ni ta bilder? Sedan signerar jag era böcker och spenderar lite tid med er." 
Svensk översättning av mig, Elina. Ge creds ifall ni använder detta. 

Kommentarer
Postat av: Jyit

Vem var han tillsammans med?

Svar: Ingen aning faktiskt. Många tror ju Alex. Men han sjunger iaf om en man på nya albumet, så... Who knows.
KaulitzAndTheGs

2016-08-14 @ 08:02:19
Postat av: Hannah

Jag fattar inte, vad tuff period?

Svar: Bills partner var otrogen.
KaulitzAndTheGs

2016-09-09 @ 14:00:42

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0