Nokia Special - Fansen's frågor och Tokio Hotel's svar!


Kommer det nya albumet bli ett tema-album?
Tom:
Egentligen tycker jag att tema-album är fåniga. Det som är bra är att för oss passar det naturligt.
Bill: Vi fokuserade inte på att göra ett tema-album. Generellt sätt måste allt passa. Ett album är alltid något man vill göra, musikaliskt sätt också, och med därifrån matchar det. Som bäst passar det ens nuvarande utseende också så jag skulle säga att för oss fungerar det lätt.

Vad fick Tom att ändra sitt utseende så mycket?
Bill:
Det var jag.
Tom: Sluta snacka skit, Bill! Skit snack. Faktiskt så..
Bill: Jag måste säga att Tom var tvungen att beställa nya kepsar för de gamla hade ett hål därbak och han kan inte ha dem längre.
Tom: Men det bästa är att jag fick nyligen nya Tom-kepsar och dem passar. Men helt ärligt så har jag inte förändrats så mycket.
Bill: Han grät hemma.
Tom: Dreadsen är borta och..
Bill: Och jag övertalade honom att färga håret svart! 
Tom: ..det är också en lögn!
Bill: Så han ser lite häftigare ut och en dag, som jag gör.

Tror ni på ett liv efter döden?
Bill:
Åh, ja! Jag vet inte, oavsett ifall man föds på nytt som människa och allt är detsamma.. Men jag tror på att det finns någon form av liv efter döden.
Georg: Jag hoppas det.
Tom: Jag tror hur som helst på att ens själ inte dör.
Bill: Precis, samma här!
Tom: Vi pratade faktiskt om det här med Ingrid och Klaus. Man kan verkligen filosofera om det i evigheter!
Gustav: Ja, det är vad jag tror också!

På vilket sätt påverkades ni av Michael Jackson's död? Var han en inspiration eller förebild för er?
Bill:
Egentligen vill jag inte säga så mycket om det för i mina ögon är det hemskt att alla c-kändisar försöker få folk att prata om dem. Liksom, helt plötsligt har alla varit ett stort Michael Jackson fan! Ja, man blir.. Självklart påverkades väl alla på ett eller annat sätt och ja, det är en väldigt sorglig och hemsk historia men jag tycker att det inte borde utnyttjas i media och det är anledningen till varför jag inte vill prata om det. Låt det vara..

Är ni rädda för för mycket berömmelse?
Bill:
För mycket berömmelse? Nö. Jag tror.. Självklart förändrar det ens liv men det är så det blir. Man måste säga att vi är beroende av berömmelsen på något sätt. Självklart vill man nå ut till människor och man vill ha mycket fans, det är ju målet för varje band och i och med det blir man beroende av berömmelsen. Man kan inte få nog av det.

Om ni skulle vara tjejer, vem i bandet skulle ni vara kära i?
Bill:
Georg, måste jag säga. Till och med nu tycker jag att han är väldigt snygg och ifall han skulle vara tjej så skulle jag..
Tom: Nej.
Georg: Nej, ifall du skulle vara tjej!
Bill: Aha, om jag skulle vara tjej?
Tom: Vem tycker du är den snyggaste killen, dock är det ju uppenbart men..
Bill: Åh, jag förstår. Så det var frågan..
Tom: Nu tänker alla.
Bill: Jag trodde att ifall ni skulle vara tjejer, vem skulle jag vara kär i.
Georg: Älskar du mig fortfarande? Det skulle vara...
Tom: Nu har alla tänkt på det länge men det är uppenbart. Ni har ofta sagt till mig att det är jag!
Gustav: Jag vågar inte.
Bill: Vänta lite.. Så jag förstår, ifall jag skulle vara en tjej, vem skulle jag då vara kär i?
Tom: Precis, Bill.
Georg: Det skulle nog vara Gustav för att han har den mest sexuella trögheten.
Bill: Men då är mitt svar fortfarande samma, alltså Georg. Ja, för att Georg är en liten bitch.
Gustav: Ja, han är pervers!
Bill: Ja!
Tom: Ja, jag skulle verkligen vara kär i mig själv och det skulle de andra också vara.

Hur föreställer ni er vid 30 års åldern? En herrgård, med två barn eller ha eran egen rockklubb?
Tom:
En rockklubb?
Georg: Jag kan tänka mig att ha en herrgård.
Tom: Herrgårn.  
Bill: Förhoppningsvis en herrgård, förhoppningsvis en tatueringsstudio.
Tom: Samma här, en tatueringsstudio och min egna klub!
Bill: Och min egna klubb, egna hotell, 20 hundar och självklart fortfarande göra musik.

Vilken bandmedlem skulle ni vilja byta plats med?
Gustav:
Definitivt Georg! Han är den mest avkopplande människan! Helt otroligt..
Tom: Jag också, jag skulle vilja byta plats med Georg.
Bill: Jag också!
Tom: Bara för att han har det lättaste jobbet av oss alla. För det första, hans instrument är det lättaste och för det andra så gör han inget på dagarna.. Ja...
Georg: Jag vill inte byta plats med någon!
Tom: Det bästa med att vara Georg är att han har funnit sin kärlek.
Bill: Ja, jag skulle också vilja byta plats med honom.

Tittar ni på skräckfilmer? Blundar ni när ni tittar på det ibland?
Bill och Tom:
Jag älskar att titta på skräckfilmer!
Tom: Jag älskar skräckfilmer.
Bill: Jag också! Jag älskar att se dem men att blunda är skit snack!
Tom: Jag älskar verkligen "Massakern".
Bill: Jag älskar verkligen "The Hotel".
Tom: Ja, "The Hotel".
Georg: Också såna kliché skräckfilmer!
Tom: Saw.. Saw-filmerna.
Bill: Åh, Saw! De är så bra. Jag är ett stort fan av dem!

Privatliv, vart går gränsen?
Bill:
Alla som trakasserar oss i vårat privatliv. Det betyder: alla framför vårat hus, framför våran studio. Alla de som inte låter oss leva ett normalt liv.
Tom: Det går för långt.
Bill: ..det är att gå över gränsen och alla som försöker kontakta våran familj och våra vänner.
Tom: Allt annat är tillåtet.

På vilket sätt är ni avundsjuka på fansen?
Bill:
Jag tycker att det vore häftigt att bara kunna gå på en konsert. Det måste vara härligt!
Tom: Jag skulle vilja gå på en Tokio Hotel konsert.
Bill: Ja, jag också! Jag skulle också gilla det, att se allt från publiken, se oss som alla andra gör för att alla fokuserar alltid på de själva. Jag är avundsjuk på våra fans för möjligeten att kunna gå på en konsert med en flickväne eller vänner.

Gustav, vad skulle du göra ifall du vore kansler för en dag?
Gustav:
Ingen vill veta det..
Georg: Bra, då har vi bara 19 frågor?
Tom: Cool.
Bill: Super!
Georg: Gustav skulle säkert ta bort skolan..
Tom: Vad jag skulle göra är att, ifall jag vore en kansler, inskaffa ett test.
Georg: För vad?
Tom: För alla med körkort. Ett speciellt test, jag vet inte riktigt vad men ett extra test och alla som klarar det är tillåtna att göra vart som helst och hur fort som helst.
Georg: Det är en bra idé!
Tom: Självklart måste det vara ett svårt test men jag skulle klara det i vilket fall, så det finns valda förare i Tyskland.
Georg: Ett Michael-Schumacher-körkort.
Tom: Ett Michael-Schumacher-körkort eller något annat jag skulle vilka inskaffa är att man är tillåten att mörka rutorna helt!
Bill: Mörka dem, ja.
Tom: Det är pga en säkerhetsrisk för andra förare som vi inte är tillåtna att ha det. Ni skulle bara veta hur många gånger tjejer kör så här. Åhh! Och då kraschar dem in i ett träd. Det har hänt flera gånger redan. Senaste gången var till exempel Jessica Alba. Vi hade varit i Usa och så kraschade hon sin Mercedes in i ett träd!
Bill: Det är ju inte bra.
 
Har ni någon bra låt för tillfället?
Bill:
Automatic. Automatic!
Georg: Durch den Monson.
Bill: Så, jag måste säga att just nu är vi alla väldigt upptagna med våran musik för att vi har jobbat med albumet hela tiden. Vi har inte lyssnat på någon annan musik och ifall jag lyssnar på någon annan musik är det Kings of Lion. Jag gillar dem!
Tom: Kan du sjunga en låt?
Bill: Nej, jag kan inte. Jag kan bara sjunga "Automatic.. Automatic..."
Tom: Automatic..

Ifall ni vore ett Tokio Hotel fan och skulle gå på eran egna konsert. Vad skulle ni skriva på en skylt och vad skulle ni ta med er?
Tom:
Skriva på en skylt?
Bill: Jag skulle nog inte ta med mig något som kan göra ont, om man kastar..
Georg: Batterier.
Bill: ..hårda saker.
Tom: Jag skulle ta med mig batterier speciellt för Georg!
Bill: Leksaker? Jag älskar frotté-leksaker för att de är så mjuka. Om jag skulle få välja något skulle jag välja det för att jag gillar inte "Steiftier", de är för hårda.
Tom: Och en skylt.. Jag skulle skriva som alla redan gör: Georg..
Gustav: Georg, du är det bästa exemplet för..
Tom: Georg out - Tom in!
Bill: Jag vill inte.. Jag älskar överraskningar. Ibland finns det väldigt fina skyltar. Jag skulle inte veta vad jag skulle skriva på en skylt. Jag minns en dag  när jag skrev ett brev... Hmm.. Nä, inget. Jag tänker inte berätta!

Skulle ni kunna donera era organ eller tillåta andra använda eran kropp för forskningar?
Bill:
Aldrig!
Tom: Att donera organ, det beror på..
Bill: Organ..
Tom: Helt och hållet?
Bill: Att donera organen, ja.
Tom: Till exempel ifall Bill skulle behöva ett organ, och inte jag, så skulle jag göra det.
Bill: I alla fall.
Tom: ..det beror på personen.
Bill: Precis, det beror på vem det är.
Tom: Jag skulle inte göra det åt Georg!
Bill: Ja, eller hur.
Georg: Men ni kan donera någon av era två hjärnor..
Tom: Ja..
Bill: Seriöst, att donera sina organ beror helt på personen och situationen. Om man kan göra det och det är medicinskt, okej. Jag tycker att det är en bra idé men att göra min kropp tillgänglig för forskning efter min död, aldrig! Det är äckligt att göra så med döda.
Georg: Och för släkten och familjen. Det är tufft att veta att man inte kommer begravas.
Bill: Absolut.
Georg: ..och någon styckar en i bitar.
Bill: Detta har inget med värdighet att göra.
Tom: Det enda jag kan tänka mig är att donera sperma.
Georg: Sperma, du har tillräckligt.
Tom: Ja, jag har tillräckligt. Jag har faktiskt gjort det redan - direkt!

Ifall ni hade övernaturliga krafter, vad skulle det vara?
Bill:
Jag skulle vilja vara osynlig. Ha en knapp som gör en osynlig.
Tom: Ja, vara osynlig.
Bill: Det måste vara häftigt att vara osynlig.
Georg: Jag kan inte välja mellan att vara osynlig eller att kunna flyga.
Bill: Flyga är häftigt det med.
Gustav: Jag tar både och!
Tom: Eller strålning.
Bill: Ja, strålning! En av oss kan flyga och de andra vara osynliga. Jag vill vara osynlig för att, på något sätt kan jag hålla i er och flyga på samma gång så jag skulle kunna göra både och.
Tom: Eller strålning.
Gustav: Min motor skulle överhetta.
Bill: Ja, det är sant så jag skulle nog flyga med Georg.

Bill, du ser ut som Darth Vader på bilderna från Nokia fotograferingen. Gillar du Star Wars?
Bill:
För att vara helt ärlig så har jag inte sett Star Wars.
Tom: Visst, klart du har tillsammans med mig på bio!
Bill: Skämtar du med mig? Star Wars?
Tom: Den nya, inte de gamla.
Georg: Det var Star Trek.
Tom: Nej, filmen!
Bill: Skit samma. Jag vet ingenting om det, jag vet inte hur figurerna ser ut eller deras namn. Jag har inte fokuserat på det.
Georg: Vad heter den där håriga.. Han är så söt!
Tom: Ja, han är söt.
Bill: Vem?
Georg: Den som inte kan prata.
Bill: Är det den här filmen med One Two? One Two..
Tom: Med lasern.
Gustav: Det är faktiskt R2D2.
Bill: Aha, R2D2.
Tom: Han är väldigt söt.
Georg: Den håriga. Han är härlig!
Tom: Ja, han är härlig.
Gustav: Ni pratar om den som kan flyga..
Georg: Nej, den stora.
Tom: Dude! "The Master".
Georg: Chubaka heter han.
Tom: Jag pratar om Yen-mästaren.
Georg: Den lilla, han liknar dig lite.
Tom: Precis.

Har ni någonsin spelat era guldskivor någon gång för att veta vad som är på?
Bill:
För att vara ärlig så tror inte jag det är musik på dem.
Tom: Visst, det var en historia..
Bill: Någon berättade för oss att det finns något helt annat på dem men för att vara ärlig så tror jag inte på det.
Tom: Tja, jag kan tänka mig att skivbolagen, så som vi känner dem, faktiskt har trampat ner på allt. Tagit en gammal CD som inte har sålts så mycket eller från ett annat band eller nåt, som David Hasselhoff och sedan gjort en guldskiva av det.

I vilken film skulle ni vilja ha huvudrollen?
Bill:
Jag skulle vilja vara med i en vampyrfilm och jag måste säga att jag är faktiskt lite avunsjuk på huvudrollen i Twilight.
Tom: Jag skulle vilja..
Bill: Om de hade erbjudit mig rollen skulle jag säkert ha.. Ja, jag skulle ha tagit den!
Tom: Jag skulle vilja vara med i en actionfilm!
Georg: "Too fast and too Furious" skulle vara något för dig, det passar.
Tom: Det skulle vara häftigt, "Too fast and too Furious".
Georg: Med Vin Diesel.
Tom: Ja, med Vin Diesel.
Bill: Eller tillsammans med Olsen tvillingarna i "En Galen Dag i New York", den med duschen..
Georg: Och vad skulle du vilja vara? Duschväggarna?
Bill: Ja, duschväggarna eller duschen..

Bill, har du någonsin tvingat Tom att klä sig eller sminka sig som du?
Bill:
Ja, jag gjorde precis det. Tom har en ny frilla.
Tom: Pfft.
Bill: Det är min styling! Nej..
Tom: Så med det här bekänner han automatiskt att jag ser bra ut.
Bill: Självklart, han ser mycket bättre ut än tidigare. Hans bil-scooter-tröjor är borta.
Tom: Det är inte sant...
Bill: Det ser bra ut..
Tom: ..det med bil-scooter-tröjorna!
Bill: Det är redan den rätta stilen. Oroa dig inte, jag ska titta på det. Nej, men Tom har iallafall sin egna stil och vi låter oss ha det. Faktiskt så att bara av att gå på gatan när vi båda tänker "vi ser dumma ut" så är det bästa och vi gör det.
Tack BKth4e @ THus för engelsk översättning. Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta.

Kommentarer
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Det tog sin lilla tid och översätta allt så jag hoppas ni uppskattar min översättning till svenska. =) Kan vara lite fel här och var stans som jag förmodligen kmr rätta till sen så ifall ni kopierar texten, se till att kolla in här några gånger ifall jag har ändrat på något. Danke schön! <3



PS! Var det bara jag som kände mig aningen "vilsen" när de började prata om SF? XD *asg' Vilka nördar dem är egentligen, haha! Känner mig helt jävla lost när dem pratar om Star Trek osv. XD

2009-10-11 @ 02:22:29
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej, jag är också helt lost på det xD Vet fan inte ens vad som är skillnaden på Star trek och star wars och allt det där xD

2009-10-11 @ 11:25:38
Postat av: Lila

hahhahahahahhahahhahah alla verkar vara stora georg fans XD

2009-10-11 @ 14:16:40

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0