Radio Energy Hamburg - THs favoritlåtar!


Låt 1: Prodigy - Omen
Bill: Hej! Vi är - Tokio Hotel och ni lyssnar på NRJ Bänd-Scheiben-Vorfall. Det är väldigt kallt ute nu och det finns inget bättre än att mysa ihop sig i bilen eller hemma...
Tom: ...och njuta av The Prodigy.
Bill: Vi lyssnade på låten  hela tiden medan vi spelade in en video.
Tom: Vi pallar inte att lyssna på den längre men ni får lyssna på den nu!

Låt 2: Eminem - Beautiful
Tom: Tja, nästa låt är från Eminem som har ett såkallat "comeback-album" som inte har gillat det lika mycket som jag har jag märkt.
Georg: Ja, det var riktigt bra!
Tom: Och man måste inte vara ett hiphop-fan för att lyssna på den här låten.
Bill: Ja, det var det jag tänkte säga. Tom är hiphop-fanet i bandet och lyssnar på det 24/7 och även om jag inte gillar den här typen av musik så är texten väldigt cool som Eminem..
Bill och Tom: ..sjunger.
Tom: Han sjunger lite och det är här "Beautiful". Ha kul med den!

Låt 3: Peter, Björn and John - Nothing to worry about
Bill: Det var Eminem - Beautiful, en ganska sorlig låt..
Tom: Jag föredrar de mer seriösa ifrån honom dock...
Bill: Jag gillar det också men nästa låt är lite gladare och en låt som gör en på glatt humör. En bra låt att lyssna på medan man gör annat och Tom lade märkte till den här låten bara pga video, eller hur?
Tom: Ja, den är väldigt bra men svår att beskriva. Alltså, liten.. Äh, lyssna bara!
Bill: Men video är rolig, ni borde definitivt se den!

Låt 4: Tokio Hotel - Automatic
Bill: Välkomna tillbaka, det är fortfarande Tokio Hotel!
Tom: Bänd-Scheiben-Vorfall..
Bill: Och nu ska vi spela ett band som... Tja, hur ska jag säga? Ni får tycka vad ni vill om dem..
Tom: Jag gillar dem inte så mycket..
Georg: ..inte jag heller!
Bill: Jag tycker inte heller de är så bra heller och de flesta tycker...
Tom: Jag tycker att gitarristen är sexig!
Bill: Precis, de flesta tycker att gitarristen är sexig och skiter i resten av bandet. Men oavsett vad ni tycker om dem, nästa låt är faktiskt cool!
Tom och Georg: Jepp!
Bill: Det är den första låten ni kan njuta av att lyssna på, det är Tokio Hotel med Automatic och jag tycker att ni måste se dem live eftersom jag har hört att de ska på turné i år.
Georg: Som ska bli enorm!
Tom: De ska spela i Oberhausen och i Hamburg..
Bill: ...och det kommer att bli riktigt bra trots att jag aldrig har varit ett så stort fan av dem så skulle jag inte vilja missa detta!
Tom: Jag tror faktiskt att man kan vinna biljetter här...
Bill och Georg: Det tror jag med!
Bill: Och nu, Tokio Hotel med Automatic. Ha kul!

Låt 5: La Roux - In for the Kill
Bill: Nästa är La Roux som är en väldigt bra artist. Jag hade inte hört talas om henne förrän förra året trots att hon har hållt på med musik ganska länge nu. Nästa låt är väldigt bra: "In for the Kill". Det finns också en cool video till den. Jag måste säga att hon är en ganska speciell sångerska, hon har en speciell stil och gör häftiga videor och rockar väldigt bra! Hon är verkligen väldigt speciell men jag tror att de flesta känner till denna låt som är en partylåt!

Låt 6: Kings of Leon - Use Somebody
Bill: Nu har vi ett väldigt bra band som har gjort ett sensationellt album. Alla känner till den här låten! Det är ett grymt  band, en väldigt vacker låt. Jag skulle vilja se dem live men vi har inte fått chansen än. Jag har sett lite saker på internet, liveshows och de är ett väldigt bra band och sångaren är väldigt bra. Jag kan bara säga positiva saker om dem! Njut!

Låt 7: Stereophonics - Maybe Tomorrow
Bill: Tja, det var Kings of Leon och nu kommer det bästa bandet av dem alla...just nu. Vi har egentligen olika musiksmaker och lyssnar på väldigt olika musik men det här är ett av de band som vi alla tycker är väldigt bra och det är Stereophonics. Och vi upptäckte dem av en tillfällighet på turné. Vi kollade på en film tillsammans och den här låten var med i den. Det här är en låt som man på något sätt känner till och när man lyssnar på den så säger man att man inte vet vartifrån men när vi såg den här filmen så mindes vi alla låten och det är ett väldigt bra band. Vi kommer att gå på konserten i januari. Ett väldigt bra band och en bra sångare. Njut!

Låt 8: Alicia Keys - Doesn't mean anything
Bill: Vi tog med oss lite som ni kan vinna, lycka till! Och vi fortsätter med våran lista av våra favorit låtar och nu har vi den ljuvliga Alicia Keys. Jag måste säga att från början har vi inte lagt märke till henne och jag blev inte överraskad av henne...
Georg: Nö..
Tom: Men jag såg en show med henne live och hon är en av de mest talangfulla och bästa sångerskan där ute..
Bill: Det hon gör med pianot och hur hon sjunger är fantastiskt. Jag har rekommenderat hennes nya album till alla. Det finns också en video av henne i studion där hon spelar några låtar och gör nya versioner av dem...
Tom: Och jag tycker att hon ser bra ut...vi alla tycker det!
Georg: Joaaaaahh..mhmm...
Bill: Hon har hela paketet!

Låt 9: Beyoncé - Sweet Dreams
Bill: Här är erat favorit band - Tokio Hotel!
Tom och Georg: Bänd-Scheiben-Vorfall...
Bill: Det var Alicia Keys och nu kommer den trevliga kollegan Beyoncé med Sweet Dreams. Vi var på en konsert i Berlin och såg denna talangfulla sångerska och det var helt otroligt! Det var en grym konsert och det är helt sjukt vad hon gör på scen!
Tom: Man måste väl säga att hon är en bra artist men först och främst så ser hon grymt bra ut.. Och alla håller med om det, eller hur?
Georg: Ja, man kan inte förneka det!
Tom: Töntiga Hagen och Gustav...
Georg: ...hohoho
Tom: Tja, det här är Beyoncé med Sweet Dreams!

Låt 10: Jay Z - Empire State of Mind
Tom: Nu ska vi spela Jay Z med Empire State of Mind - helt klart en av mina favoritlåtar på Jay Z's album! Och det passar perfekt eftersom vi nyss hörde Beyoncé och nu kommer hennes gudomliga make. En av mina favorit rappare i hela världen tillsammans med Alicia Keys.
Bill: Och jag måste säga att Jay Z är en häftig kille! Vi hade turen eftersom han kom på en av våra konserter en gång och vi kände oss väldigt hedrade. Vi hade ett trevligt samtal med honom. Han är definitivt en väldigt bra artist - en av de största hiphop-artisterna! Ha kul!

Låt 11: Train - Drops of Jupiter
Bill: Nu kommer Train med Drops of Jupiter. Först kommer ni inte veta vem det är men när ni lyssnar på låten så kommer ni kunna låten. Den har en väldigt bra text, en väldigt vacker låt som man upptäcker på nytt då och då. Vi upptäckte... Jag upptäckte den i Mexiko på en musikkanal. Jag måste säga att jag är lite besviken över att man inte får höra så mycket av dem nu efter den låten men jag hoppas nytt kommer ut!

Låt 12: 30STM - Kings and Queens
Tom: Okej, vi är tillbaks med Tokio Hotel och Bänd-Scheiben-Vorfall. Självklart med hits från 80 -och 90 talet. Jag är här med min töntiga medarbetare, Hagen...
Georg: ...och den snabba Tom!
Tom: Stämmer, och galna Gustav är också här. Vi är alla här och nu kommer 30STM med Kings and Queens!
Bill: En väldigt vacker låt, första singeln från det nya albumet, ett bra album som jag rekommenderar till alla! Det är ett väldigt coolt band! De kommer att vara på turné samtidigt som oss och själv tycker jag att det är lite tråkigt eftersom jag skulle vilja gå på en konsert men...
Tom: ...men det är först och främst tråkigast eftersom de inte kommer att kunna sälja några biljetter pga oss.
Georg: Jag förstår alla som föredrar att gå på en Tokio Hotel konsert!
Tom: Absolut!
Bill: Om ni fick välja så skulle ni välja Tokio Hotel men ni får lyssna på Kings and Queens nu, njut!

Låt 12: David Hasselhoff - I've been looking for freedom
Tom: Tja, nu är "snabba" Tom tillbaka och vi har en stor överrasking till min töntiga medarbetare Hagen eftersom han är ett stort Hasselhoff fan och jag tyckte...
Georg: ..den igen...
Tom: ..att vi skulle spela hans absoluta favorit av David "I've been looking for freedom" - det är ett stort ögonblick!
Bill: Jag önskar att vi hade en kamera här eftersom Georg kommer bli galen snart...
Tom: ..släppa loss alla sina känslor!
Bill: ...släppa loss alla sina känslor. Han kommer att dansa som en galning och jag tror att alla där ute är glada också!
Georg: En låt att dansa till!
Bill: Varsågod!

Låt 13: Tokio Hotel - World Behind My Wall
Bill: Det här är det bästa bandet Tokio Hotel med World Behind My Wall, våran nya singel...
Georg: Fantastisk låt!
Tom: Nice, nice...
Bill: En bra en! Vi har spelat in en video till den och det var väldigt hett! Vi jobbade mycket med eld och vi uppträdde med låten på EMA och höjde ribban lite med videon. Georg blev svårt skadad under inspelningen!
Georg: "It was a lot too hot!" (lol XD)
Bill: "It was a lot too hot!" Georg blev svårt skadad och... Tja, för att gottgöra honom så måste ni alla kolla in videon, se den på våran hemsida.
Tom: Kolla även in NRJ där ni kan vinna massor av saker!

Bill: Tja, hörni. Det här är slutet av programmet. Förhoppningsvis gjorde vi er glada i en timme eller så irriterade vi er.. Hur som helst, det var en timme med våra favoritlåtar. Ha så kul vart ni än är just nu! Vi ses på turnén. Tack så mycket!
Tack till jazzyizzy för engelsk översättning. Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta.

Kommentarer
Postat av: Sara

tack för översättningen =D

2010-02-22 @ 02:54:48
Postat av: Fanney

Peter,björn och john är ju svenskt baand? :D

Woooh

2010-02-22 @ 06:36:19
Postat av: Vikky

OMG

jeg digger låtene:

2

4

6

9

10

12

13

hadde aldri trodd at th skulle like 30 Seconds to Mars. To av mine fav, band.

2010-02-22 @ 12:08:04

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0