Oliver Tanson intervju med Tokio Hotel - 22/2 2010


Bill: Vi är extremt spända, vi är alltid extremt nervösa och det kommer aldrig försvinna. Jag tror att det bara tillhör hela grejen, klart att man alltid är nervös när man kliver upp på scen och... Men när man väl står där och börjar, slappnar man av snabbt och sen har man bara roligt. Men jag måste säga att vi är extremt nervösa innan vi kliver på scen.

Bill: Den största skillnaden den här gången är att vi har vår egna scen med oss. Om man tar en scen från själva arenan som redan står där, måste man inte köra omkring den... Och den här gången har vi våran egna scen med oss så därför är det lite mer extravagant den här gången.

Bill: När jag var yngre, jag var väldigt ung. Jag var typ 7 eller 8 år på Nenas konserter och stod ute i regnet och väntade.. Så ja, självklart...

Tom: Georg och jag tog två veckor ledigt under senaste albumproduktionen och slog upp ett tält utanför Jessica Albas hus och campade lite där. Nej nej, hon gjorde ingen konsert där, hon öppnade inte dörren heller, så det var ganska misslyckat men men.. Det är såna där småsaker man gör ibland.

Bill: Tom och jag växte upp så och vi fick äldre människor att hata oss redan i ung ålder. Men det var mer någonting vi njöt av att göra eftersom pga dem, hatarna, skulle vi inte vara här. Så vi är på något sätt tacksamma pga dem.

Bill: Vanligtvis hatar folk oss eller så gillar de vad vi gör. Något emellan är väldigt ovanligt. Tom och jag växte även upp så, när vi inte gjorde musik. Vi var tvunga att stiga på skolbussen och det var alltid likadant så.. Det blev som en rutin för oss.

Bill: Bra fråga! Hur kan ni tjäna pengar idag som musiker.. Det är väldigt svårt att säga!
Tom: Men vi har samma problem eftersom vi spenderar mycket pengar för produktionen på en turné som i slutändan gör att vi inte tjänar så mycket alls. Och man tjänar mindre och mindre på CDs också..
Bill: Bortsett från det, brukar Georg prostituera sig själv på lediga dagar. *skrattar* Han går på gatorna också och du vet..
Georg: [avbryter] Förresten, Bill är min bästa stylist.
Bill: Precis. *skrattar*

Bill: Jag tror att det är väldigt svårt för nykomlingarna idag eftersom i dessa tider blir det allt svårare att få ett skivkontrakt som är bra att ha för att komma in i den stora musikindustrin som artist. Folk investerar inte längre. Så när jag tittar på vårat egna jävla skivbolag, så.. Då vet vi.
Tom: Precis. *skrattar*

Bill: Okej, vi kan speciellt prata om de senaste 5 åren när man tittar på musiksektorn så finns många äldre på skivbolagen som sitter framför sina skrivbord och gråter. Seriöst. Det händer faktiskt, man kan se det om man går tillbaka 5 år.

Tom: När fick man platina för 10 år sedan i Tyskland? Det var kanske när man sålde 2 miljoner skivor.
Bill: Ja, antagligen.
Tom: Och idag får man det vid 200.000 eller nåt.

Tom: Vi gjorde också det misstaget. Tja, inte för att säga att vi gjorde något riktigt misstag, men jag tror jag skulle göra det på samma sätt igen. Vi har aldrig skrivit kontrakt för reklam eller nåt där vi sade "åh, vi kan göra det för att skaffa mer pengar" eller "vi kan väl skapa en Tokio Hotel-klubba" eller liknande saker. Vi har alltid varit väldigt försiktiga med sånt och gjort något vi verkligen står bakom. Vi koncenterar oss mer på turnérna och albumen, och låter allt annat åka åt sidan.

Bill: Vad önskar vi... Vi önskar att vi kunde få åka till Asien härnäst såklart. Vi önskar...
Tom: [avbryter] Att folk köper CDs så att musikindustrin kan blomma igen. *skrattar*
Bill: Precis. Vi önskar det fanns mindre olagliga nedladdningar.

Bill: Hej, vi är - Tokio Hotel, och vi hade precis en intervju med Oliver och det var...
Tom: Okej.
Georg: Okej.
Tom: Okej, det var uthärdligt.
Bill: Det var super, fantastiskt.
Engelsk översättning: THUKST/THsSchatzi @ YT. Svensk översättning av mig Elina, ge creds ifall ni använder detta.

Direktlänk till videon.

Kommentarer
Postat av: Anonym

dt här är en blanding mellan THUKST´s översättning och tjejen´s översättning på Youtube som la upp videon va? ;D

2010-09-06 @ 12:20:03
Postat av: Elina - Bloggens Admin 8D

Haha, ja, det är faktiskt det. XD THsSchatzi lade ut sin först. :p

2010-09-06 @ 12:21:26
URL: http://kaulitzandthegs.blogg.se/
Postat av: sara

Tom: Georg och jag tog två veckor ledigt under senaste albumproduktionen och slog upp ett tält utanför Jessica Albas hus och campade lite där. Nej nej, hon gjorde ingen konsert där, hon öppnade inte dörren heller, så det var ganska misslyckat men men.. Det är såna där småsaker man gör ibland.



Hahahaha ♥

2010-09-06 @ 12:55:47
URL: http://saraolenius.tumblr.com
Postat av: Erica

Bra intervju med relevanta ämnen, tycker jag. :-)

2010-09-06 @ 16:29:31
URL: http://iryccah.blogg.se/
Postat av: Disa

Tom xD

2010-09-06 @ 23:22:30

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0