(Planet 105) Zürich, Schweiz - 15/3 2015

Video.
~~
Jag är lite nervös, för jag har väntat på att intervjua er i 10 år!  
Bill: "Åh, wow!"
Ni började med tyska låtar men erat senaste album är bara inspelat på engelska. Många fans önskar verkligen att ni kunde göra något på tyska igen. Kommer vi att få höra det någon gång igen, eller har ni bestämt er för att endast göra allt på engelska från och med nu?
Bill: "Jag skulle inte säga att vi aldrig kommer att göra det igen, men just nu så känner vi att vi hellre skriver på engelska än på tyska. Men jag kan defintivt tänka mig att göra det igen någon gång."
 
Ni har hållt ihop väldigt länge nu. Hur får ni vänskapen att fungera efter alla dessa år?
Georg: "Väldigt bra. Vi känner varandra utan och innan nu. Så vi vet hur vi ska trycka på varandras knappar och vi vet när vi ska låta bli."
Gustav: "Jag kan bara komma ihåg ett bråk med Bill, men..."
Georg: [avbryter] "Men det var för 12 år sedan!"
 
Eran turné är lite begränsad; lokalerna har varit betydligt mindre. Har ni blivit mer blyga eller...?
Bill: "Turnén var..."
Tom: [avbryter] "Jag skulle inte säga att vi har blivit "mer blyga"."
Bill: "Nej, vi hade redan planerat turnén innan albumet hade släppts eftersom vi hade ett stort krav från fans som sa att de ville se oss i mindre lokaler. Vi ville också träffa fansen och få mer kontakt med dem eftersom det är svårt att erbjuda det i större arenor. Men det blir även en andra del där vi ska spela i större lokaler. Hittills har vi dock gillat det."
Kan man smita in i eran turnébuss?
Bill: "Det blir nog svårt. Jag menar, inte ens jag vet hur det skulle kunna gå till."
Gustav: "Det är omöjligt."
Georg: "Om någon tar sig in; kom naken."
Bra tips.  
Tom: "Man har bra chanser om man visar brösten under våra konserter eftersom vi inte har sett det på så länge nu, måste jag säga. Jag vet inte om det beror på att våran publik har blivit äldre nu men tidigare såg vi det ofta." 
Engelsk översättning: TokioHotelAlien. Svensk översättning av mig, Elina. Ge creds ifall ni använder detta. 

Kommentarer

Kommentera här/Comment here:

Ditt namn/Your name:
Kom ihåg mig/Remember me?

MSN/E-mail: (publiceras inte/not published)

URL/Your site or blog:

Kommentar/Comment:

Trackback
RSS 2.0